Jantoń podpisuje kolejną umowę na wyłączność z polską winnicą i robi kolejny krok w realizacji długofalowej strategii zdobycia pozycji lidera rynku

 

8 maja br. w Dobroniu firma Jantoń podpisała z Winnicą Bagieniec umowę na wyłączność dystrybucji polskich win. Dzięki tej współpracy spółka rozbuduje portfolio polskich win i zapewni ich całoroczną dostępność na rynku HoReCa w kraju.

Uroczystego podpisania umowy dokonali: Jakub Nowak, Prezes Zarządu Jantoń S.A. Sp.K. oraz Jarosław Mazurek – właściciel Winnicy Bagieniec.

Jestem przekonany, że nasza współpraca z Winnicą Bagieniec przyczyni się do rozpropagowania rodzimych win w restauracjach w całym kraju – podkreśla Jakub Nowak, Prezes Zarządu firmy Jantoń. –Wśród trunków z polskich winnic znaleźć można zarówno te, które są w stanie konkurować z dobrej klasy winami europejskimi, jak i te, które wciąż wymagają dopracowania. My szukaliśmy partnera, dzięki któremu będziemy mogli dostarczać na rynek polskie wina wysokiej jakości. Winnica Bagieniec doskonale odpowiada na nasze potrzeby. Wina tworzą tu bowiem enolodzy, którzy dodatkowo korzystają ze wsparcia i doświadczeń zagranicznych ekspertów, dzięki czemu śmiało mogą one konkurować z winami europejskimi. Jeden z największych w Polsce wolumenów produkcji oferowany przez Winnicę pozwoli nam z kolei zapewnić całoroczną dostępność polskich win na rynku HoReCa.

Spółka Jantoń we wrześniu ubiegłego roku rozpoczęła proces konsolidacji rynku, który pozwoli jej objąć pozycję lidera w kategorii win gronowych w Polsce. We wrześniu firma przejęła działalność operacyjną spółki Wino Makłowicz, a w marcu – w ramach projektu prowadzonego z Robertem i Mikołajem Makłowiczami – podpisała umowę na wyłączność dystrybucji win dla HoReCa z Winnicą Miłosz. Firma przejęła także na początku roku 2019 spółkę Platinum Wines, jednego z kluczowych polskich importerów i dystrybutorów win gronowych. Umowa z Winnicą Bagieniec jest kolejnym krokiem w ramach konsolidacji rynku, której podjęła się firma.

Rynek HoReCa, obejmujący również ofertę win, skokowo rośnie, co wynika ze wzrostu dochodów Polaków – podkreślaJakub Nowak, Prezes Zarządu firmy Jantoń. – My ten rozwój przewidzieliśmy dużo wcześniej i starannie się do niego przygotowaliśmy. W naszej strategii założyliśmy akwizycję najbardziej obiecujących na rynku podmiotów. Równolegle znacząco rozbudowaliśmy struktury wewnątrz firmy do obsługi rynku HoReCa. Jesteśmy przygotowani, aby zapewnić ogólnopolską i kompleksową obsługę tego kanału poprzez oferowanie produktów takich jak: wina grzane, cydry czy wina gronowe z całego świata oraz całoroczną dostępność polskich win w restauracjach na terenie całego kraju.

Jantoń S.A. Sp.K. – firma powstała w 1976 roku. Obecnie jest jednym z największych producentów, importerów i dystrybutorów branży winiarskiej w Polsce. Szeroka i różnorodna oferta produktowa firmy zawiera m.in.: wina gronowe, wina musujące, wermuty, wina grzane, ekologiczne, deserowe, owocowe, cydry, napoje niskoalkoholowe, hard lemonade oraz drinki RTD. Jantoń S.A. Sp.K. jest Członkiem Związku Pracodawców Polska Rada Winiarstwa. Producent znanych marek takich jak: Grzaniec Galicyjski, Kadarka Prestige, Monte Santi, Barmańska, Aronica, Zbójeckie Grzane czy też Cydr Dobroński. Firma Jantoń to dziesięciokrotny laureat tytułu „Przedsiębiorstwo Fair Play”.

Bądź z nami kontakcie